AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

11 Μαΐ 2013

Διαμαρτυρία του Εμπορικού Συλλόγου Σάμου για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό


Ο Εμπορικός Σύλλογος Σάμου με επιστολή του προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου διαμαρτύρεται για τον αποκλεισμό της πόλης της Σάμου από τα δρομολόγια ορισμένων πλοίων κατά τους θερινούς μήνες.

Στην επιστολή αυτή, η οποία επίσης κοινοποιήθηκε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, τον Αντιπεριφερειάρχη Σάμου, Θεμιστοκλή Παπαθεοφάνους, τον Δήμαρχο Σάμου, Στέλιο Θάνο και την Βουλευτή Σάμου, Αγνή Καλογερή, αναφέρονται τα εξής:

"Πληροφορηθήκαμε ότι προβλέπεται με οικονομικό πρόσχημα, ο αποκλεισμός του λιμανιού της πρωτεύουσας του νομού Σάμου από τα πλοία που θα λειτουργήσουν εποχιακά κατά την θερινή περίοδο και ιδίως του πλοίου της εταιρείας HELLENIC SEAWAYS, το οποίο και έχει τη μέγιστη μεταφορική ικανότητα. Επιπλέον, η εταιρεία σε ανακοίνωσή της επικαλείται λόγους τροποποίησης των δρομολογίων «…μετά από συνεννόηση με τις τοπικές αρχές και τους τοπικούς φορείς..». Η συγκεκριμένη δήλωση είναι ανακριβής και σύμφωνα με τα παρακάτω είναι αδύνατη η σύμφωνη γνώμη των τοπικών φορέων, αιρετών ή μη, για την τροποποίηση των δρομολογίων και τον αποκλεισμό της πρωτεύουσας του νομού.

Κατ’ αρχήν, το γεγονός αυτό θα οδηγήσει στην υποτίμηση της πρωτεύουσας του νομού, όπου βρίσκονται όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και κυρίως το νοσοκομείο. Δεύτερον, δεν λαμβάνεται υπόψη η ασφάλεια που παρέχει, αφού αναφέρεται ως ασφαλέστερο λιμάνι, με καινούργιες εγκαταστάσεις, σε αντίθεση με όλα τα άλλα του νομού. Υπενθυμίζουμε τις διαμαρτυρίες των κυβερνητών του πλοίου για τον προτεινόμενο λιμένα λόγω του μήκους του πλοίου και της ταχύτητος του και της αδυναμίας ελιγμών που εγκυμονεί ατυχήματα, για ένα εκ των όποιων ήδη η εταιρεία έχει εκτεθεί δικαστικώς.

Αφ ετέρου, ο αποκλεισμός αυτός, αποτελεί σημαντική επιβάρυνση τόσον για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα της ανατολικής Σάμου (οι οποίοι είναι πληθυσμιακά περισσότεροι), γιατί θα πρέπει να μεταβαίνουν σε απόσταση τουλάχιστον 35 χιλιόμετρων προκειμένου να ταξιδεύσουν. Για να γίνει αποδεκτό κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να υπάρχει αν μη τι άλλο, μια οργανωμένη συγκοινωνιακή κάλυψη, πράγμα που δεν υφίσταται. Σε αυτή τη περίοδο οικονομικής δυσχέρειας, μια περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση, σε συνδυασμό με την ταλαιπωρία της μετακίνησης, αποτελεί βασικό μειονέκτημα για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή, όπου βρίσκονται και οι περισσότερες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Σημαντικότερο όλων, όμως, είναι η επιβάρυνση των μεταφορικών των εμπορευμάτων μας, λόγω της ανάγκης οδικής μεταφοράς που θα δημιουργήσει ζητήματα ανταγωνιστικότητος των επιχειρήσεών μας.

Συμπερασματικά, η πόλη της Σάμου και γενικότερα η ανατολική περιοχή του νομού μας, προσδοκώντας από τον τουρισμό, δεν μπορεί να στερείται αξιόλογου πλοίου με μόνο κριτήριο τα κέρδη της ιδιωτικής εταιρείας. Γι’ αυτό το λόγο, θα θέλαμε μια εναλλακτική λύση για το πρόβλημα, που φυσικά και να προάγει τα συμφέροντα της εταιρείας, όμως να σέβεται ισότιμα τους πολίτες του νησιού ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν χωρίς να προκαλούνται προβλήματα στην διοικητική διάρθρωση και οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Προτείνουμε μία ισότιμη διανομή των δρομολογίων και στα δύο λιμάνια, για να μην αποτελέσει η συγκεκριμένη απόφαση την αφετηρία για εσωτερικό διχασμό του νησιού".